Apakah Pelan Internet Terbaik Di Malaysia

by - Thursday, December 13, 2018

 Pakej Internet Digi, Pakej Internet Celcom, Pakej Internet Unifi, Pakej Internet Maxis

Tahun 2018 merupakan tahun persaingan antara pembekal pelan internet di Malaysia. Masing - masing menawarkan pelbagai pelan dan pakej intenet yang murah dengan penawaran kuota yang besar. Unifi, Time dan Maxis antara syarikat yang berlumba - lumba menawarkan pelan intenet yang terbaik buat masa sekarang.

Apakah Faktor Pemilihan Pelan Internet?

Kelajuan - Ini akan menentukan berapa cepat atau lancar pengalaman anda melayari Internet. Sebagai contoh, semakin pantas kelajuan, semakin cepat muat turun dan muat naik fail anda.

Kuota - Ini akan banyak bergantung kepada tabiat anda semasa melayari Internet. Kalau boleh carilah pelan yang memberikan anda kuota tanpa had seperti Digi Unlimited. Jika tidak, jika anda menghabiskan sebahagian besar masa anda mendengar muzik dan menjawab e-mel, anda boleh memilih pelan intenet dalam julat 5GB sebulan.

Harga Bulanan - Apa yang akan anda bayar setiap bulan? Adakah nilai untuk wang? Untuk menentukan sama ada harga yang anda bayar mahal atau tidak, anda boleh mendapatkan harga setiap kuota pelan yang anda minati dan bandingkan terhadap satu sama lain.

Capaian internet -  Ini mungkin salah satu faktor yang paling penting; untuk menentukan sama ada penyedia internet menyediakan perkhidmatan di kawasan anda atau tidak. Selain itu, jika anda lebih gemarkan intenet tanpa wayar, pelan ini boleh didapati di mana-mana sahaja.

Tempoh Kontrak - Tempoh kontrak biasanya 12 bulan dan 24 bulan.

Penyedia Internet di Malaysia

TM: Sebagai syarikat telekomunikasi bersepadu terkemuka di Malaysia, TM menyediakan pelbagai perkhidmatan dari ADSL (Streamyx) ke Internet Fiber (UniFi). Ia juga mempunyai Hypp TV yang membolehkan anda menonton pelbagai saluran popular dalam talian, juga dikenali sebagai IPTV.

TIME: Pembekal perkhidmatan jalur lebar gentian optik 100% yang pertama di Malaysia dengan kelajuan sehingga 500Mbps.

Maxis: Salah satu syarikat telekomunikasi terbesar di Malaysia, ia juga mempunyai salah satu rangkaian wayarles yang paling luas di Malaysia. Sama seperti penyedia Internet yang lain, ia juga menawarkan Internet serat dengan kelajuan sehingga 100Mbps.

Astro IPTV: Dihadiahkan dengan sumbangannya kepada industri TV berbayar di Asia dan dengan 60% rumah di Malaysia yang melanggan perkhidmatannya, Astro kini membawa pengalaman IPTV dengan Jalur Lebar Berkelajuan Tinggi ke rumah anda.

P1: Salah satu penyedia perkhidmatan data, suara dan nilai tambah pilihan untuk rangkaian jalur lebar mudah alih di Malaysia. P1 WiMAX menyediakan anda dengan fleksibiliti sambungan di-the-go atau di rumah dengan kelajuan sehingga 2Mbps; dan kuota tanpa had.

Buat Perbandingan Pelan Intenet Dengan iMoney

iMoney - Pelan Internet Terbaik Di Malaysia

Kalau anda rasa sukar untuk membuat pilihan berkaitan pelan internet yang terbaik, website iMoney mungkin boleh membantu anda dengan membuat perbandingan yang terbaik untuk anda supaya anda boleh membuat pilihan yang bijak. Sekiranya anda berpuas hati, boleh terus mendaftar pelan internet anda dengan iMoney di link disini - http://invol.co/clcplq


Buatlah Pilihan yang Bijak!

[1] iMoney

ANDA MUNGKIN MEMINATI:

2 Comments

  1. skrg pakai digi je. tak terfikir lagi nak tukar haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun pakai Digi Unlimited + Alcatel Mifi..berdesup lajunyeeee hehehe

      Delete